16 Haziran 2017 Cuma

ROTA 2:

PARIS - OSLO :

11 Haziran pazar gunu Parisden hareket ettik. Navigasyon sayesinde Paris disina kolayca ciktik.  Avrupada buyuk sehirlerde yolu bilmiyorsaniz ve navigasyon olmazsa sehir disina cikmak cok zor. Otobandan Lille uzerinden Belcikaya girdik. Tabi bu arada otoban kazigini da yemis olduk. (23.40 euro) .Fransa'da otobanlar ucretli ve cok pahali. Belcika, Hollanda, Almanya ve Danimarka'da ucretsiz. Bize Isvec ucretli demislerdi ama Malmo- Oslo arasinda herhangi bir ucret odemedik.

Fransa'dan sonra Belcika'da Gent ve Anvers uzerinden Hollandaya girdik. Hollanda'da  Hengelo sehrinde yasayan yegenim Hilmi ve esi Emine'yi ziyaret ettik. Boylece yeni dogan ve su anda 2 aylik olan bebekleri cok tatli Ilkim'e de "Hosgeldin bebek, yasama sirasi sende" demis olduk.Burada 2 gun kaldik ve yakin sehir Enschede'yi de gezdik.

Hollanda'dan sonra Almanya'ya girdik, ilk olarak Bremen sehrinde kisa bir gezinti yaptik. Burada Alt Stadt (eski sehir) bolgesinde turladik, Bremen mizikacilarina Turkiye'nin selamini soyledik.:)
Daha sonra Hamburg uzerinden Danimarka'ya girdik. Hollanda ve Almanya'da otobanlar son derece guzel ve ucretsiz. Buralarda yol alirken aklima hep "Riders of Soke" geldi. Icimden "Herhalde burada olsalar 300 un uzerinde bir hizla giderlerdi" diye dusundum.:)

Danimarka'da  Kolding'i gectikten sonra Odense adasinda Middlefart bolgesinde bizim gibi uzun yol yapanlar icin planlanmis cok guzel ve temiz bir park alani bulduk. Burada konakladik. Almanya, Hollanda, Danimarka ve hatta Fransa'da her zaman camping alanina girmeye gerek yok. Yol uzerinde ucretsiz konaklayabilecegimiz cok temiz park alanlari var.

Sabah hareket ettik. Odense'yi transit gecip Nyborg ve Halskov arasindaki Storebaelt kopru kompleksinden gectik. (Danimarka- Isvec arasindaki birinci kopru olarak aniliyor). Bu gecis 18 km uzunlugunda olup, 6790 m. uzunlugunda dogu koprusu ve tuneller ile 6611 m. uzunlugunda bati koprusunden olusmaktadir. Tam ortada Sprogo adasi mevcuttur. Koprulerin yuksekligi 254 m. civarinda.Danimarka'nin dogusu ile batisini birbirine baglayan onemli bir kopru. Tabi gecis ucreti de onemli: 34 eurocuk..

Bu kopruden sonra Danimarka'nin en buyuk adasi Zealand ve baskent Kopenhag'a gectik. Kopenhag'da gezilecek yer cok sayida. Yolumuz uzun oldugu icin, Kopenhag'in simgesi haline gelmis sadece 3 yeri tercih ettik. Nyhavn (yeni liman), Den lille havfrue (kucuk kiz heykeli) ve Frederikskirke (kilise). Bu uc yer  de gormeye deger. Hikayelerini burada yazmiyorum, Merak edenler Google amcaya sorabilir.:) Kopenhag'dan Malmo'ye meshur Oresund koprusunden gectik. 56 eurocuk. Arac 6 m. den uzun ise 112 eurocuk.  Bu kopru de 7845 m. uzunlugunda ve Danimarka'yi Isvec'e baglayan onemli bir kopru.

Isvec'de Goteborg yoluna girdik. Otoban giseleri yoktu. Isvec'de kamp alanlari oldukca pahali. 35-40 euro arasinda degisiyor. Biz Goteborg'da orman icinde karavancilarin kalmasi icin planlanmis cok guzel bir kamp/park alani bulduk. Liseberg bolgesinde. (Liseberg Camping Skata).Ucreti 18 euro/12 saat, 24 euro/24 saat. Ucuz olmasinin sebebi belki de hic calisan olmamasi.Odemeyi makinadan kendimiz yapiyoruz. Burada orman icinde huzurlu ve rahat uyuduk.

Sabah Oslo'ya hareket. Yol uzerinde Isvec'in kuzey denizi kiyisinda bir kasabasini gorelim dusuncesi ile Stromstad'a girdik. Burasi guzel bir sahil kasabasi. Limanda cok sayida tekneler ve yatlar mevcuttu. Ayrica buradan Norvec'in Sandefjord bolgesine feribot seferleri mevcut.  Sansimiza ziyaret ettigimiz gun festival varmis. Traktorlerin arkasinda romorklarda gencler sarkilar soyleyip dans ediyorlardi, romorklara agac fidanlari da koymuslardi, ben bir ciftci bayrami yada festivali olabilecegini dusundum.

Sonunda Oslo'ya geldik. Burada Sehir markezine cok yakin Ekeberg campingde kaliyoruz. Bu satirlari yazarken disarda hava bulutlu, hafiften yagmur yagiyor, hafifce de soguk. Sanki Izmir'in kisi gibi. Birazdan kalin giysilerimizi ve yagmurluklarimizi giyip sehri kesfe cikacagiz.